tisdag 13 februari 2018

SEBASTIAN SAMUELSSON

Sportfåne som jag är följer jag det mesta som händer i OS. Skidskytte som är en fantastisk TV sport missar man inte trots att förhoppningarna om en individuell medalj inte kändes som möjlig. Jag hade hört talas om Sebastian och hans framgångar i junior VM, men nu var det OS och rutinerade norrmän, tyskar, fransmän mfl. som han skulle besegra.

Efter halva loppet trodde jag att han hade fått hybris, han åkte skidor fortare än världsstjärnorna och visade ingen respekt. Efter tredje skjutningen var han med i toppen och såg oförskämt pigg ut. Skidåkningen fortsatte att imponera, han hängde lätt med inför sista skyttet. Fourcade sköt fullt och säkrade guldet, sedan var det dags för norrmän, tyskar och junioren från Sverige att göra upp om silver och brons. När de stod på ett led och skulle skjuta för sista gången kunde jag inte sitta still var tvungen att ställa mig upp. Jag skrek rakt ut när alla fem svarta prickarna ramlade ned. Alla andra utom tysken Doll missade.

Bronset var i hamn och en av de största sensationerna i OS historien var ett faktum. Men vad händer Jesper var inte nöjd han åker ikapp tysken och spurtar lätt förbi. SILVER till en junior som skulle vara med för att se och lära. Skidskytte är ingen udda sport där ett fåtal länder är representerade, det gör bragden än mer imponerande. Hoppas att Pischler starka drycker var ämnade till ledarna så att vi kan se fram emot nya framgångar. Vi har även några unga flickor som är på gång, vem vet de kanske surfar på framgångsvågen.

Idag tar Stina guld i sprinten, nu spänner vi bågen och sätter kaxiga norrmän på plats. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar