lördag 12 april 2014

SM-FINAL

Att SAIK spelar final är ingen högoddsare, men FBK hade inte många räknat med. Då tänker jag inte enbart på allt strul som har varit under säsongen, tycker inte årets trupp har de kvaliteterna som skulle räcka till final. Det gör prestationen lite bragdartad och visar att det inte räcker med bra namn på pappret, finns tre fyra lag som hade bättre förutsättningar.

Sista matchen var den bästa, dramatiken har funnits hela tiden, trots matchens betydelse spelade båda lagen med bra självförtroende och vågade hålla pucken inom laget när tillfälle gavs. Skillnaden mellan lagen är inte mätbar, men någon måste vinna och FBK var de lyckliga den här gången. Växjö hade matchen i ett järn grepp, men då kommer den notoriska matchvinnaren Gulas och sätter pucken i krysset och kvitterar endast 45 sekunder återstår. Bytet efter kommer en Växjö forward fri, men skjuter mitt i magen på målvakten. Här kan vi prata om de berömda marginalerna. För att strö ännu mer salt i såren för Växjö avgör naturligtvis FBK i sudden. FBK har fått ut maximalt av sitt lag.

Det kanske var lagom med simifinal för Växö i år. De har många intressanta säsonger framför sig. De har utvecklas varje säsong och kan de även i fortsättningen vara kloka i sitt lagbygge så blir det förr eller senare finalspel.

Spekulationerna inför finalen är redan igång och självklart får SAIK alla röster. Jag återkommer med mina tankar inför finalen."De roliga mot de tråkiga"

VIK:s spelare Mårtensson är klar för Leksand, jag var tvungen att putsa glasögonen flera gånger för att se om jag hade läst rätt. Det måste vara en av de mest överraskande övergångar de senaste tio åren. Leksand  måste ha blivit imponerade när Mårtensson krossade ett knäckebrödpaket i en reklamfilm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar