måndag 27 juni 2022

STOR SORG

 Jag hade nöjet att få jobba ihop med Ulf ” Lonken” Lundgren i fyra år. När jag lämnade MODo fortsatte vi att ha kontakt ända in i det sista. Jag pratade med honom för en vecka sedan och förstod då att hälsan inte var den bästa. Trots den besvärliga situationen höll han humöret uppe och vi kunde prata gamla minnen.

Uffe var en Modo fantast av hela sitt hjärta, han sa aldrig ett ont ord om föreningen eller någon  spelare. Jag har naturligtvis många dråpliga minnen av Uffe, men det är några som sticker ut. Vi mötte Timrå i en vänskapsmatch och när det var fem minuter kvar var det en spelare som ville byta klubba men varken Uffe eller klubborna fanns kvar i båset. Vi låg under med två mål och Uffe kunde inte acceptera detta och valde att lämna arenan. Dagen efter sa han till mig; Det är förbjudet att förlora mot Timrå!

Försäsongen ville han vara med och planera, det skulle vara mest hemma matcher inga resor längre än 10 mil. Han var också förtjust i trav och ville gärna dela med sig av sina idéer. Hockeygymnasiets ansvarige,  Melinder ville inte vara med på systemen och då svarade Uffe, man kan inte bara köpa dragningslista man måste spela. Jag är glad att vi höll kontakten och kommer alltid att minnas honom med ett stort leende på läpparna.😀

Mina tankar går till Uffes familj. 

Vila i frid Uffe ❤️

1 kommentar:

  1. Tack Pelle! Det var fina år då du var i MoDo med många klassiska MoDospelare. Ta hand om dej.

    SvaraRadera