Det har pratats om kontinuitet, men när det är dags för den viktigaste matchen rör han om i grytan. Hade experimentet misslyckats hade drevet varit igång, nu tycker de flesta att han var modig. Det är små marginaler i elitidrott. Laget blev lite stabilare och vi spelade utan att ta några risker långa bollar på Bengt. I och med att vi inte har så många bolltrygga försvarare blir det svårt att spela genom mittfältet, då hade kvicka japaner käkat upp oss. Förstår att det inte är lätt att vara forward.
Nu kan vi inte begära mer av detta landslag, vunnit två avgörande matcher och en oavgjord. Oavsett vilka vi får möta i nästa match blir det svårt, det är bara att springa ut och njuta. Om Bergvall mognar i sitt spel och kan värdera situationerna har vi en mittfältsmotor i framtiden. Någon mittback måste också göra framsteg för att laget skall bli komplett.
TACK SVERIGE FÖR ATT VI FÅR EN MATCH TILL👍⚽️🙏