fredag 25 november 2022

EN LEGEND HAR LÄMNAT OSS

 Jag hade nöjet att träffa Börje Salming några gånger. Första träffen var på ett juniorlandslagsläger. Den gänglige tonåringen visade redan då att han skulle bli något extra. Han täckte skott och visade upp en fantastisk skridskoåkning.

När jag spelade i FBK i början på 70 talet mötte vi Brynäs och som forward tittade man alltid efter Börje för att undvika att bli överkörd. Några år senare åkte han över till NHL och då hade jag tur när vi i FBK var på turné i Canada. Då fick jag se Toronto mot Montreal och den unge Börje spela med ett mod och självsäkerhet som om han hade spelat där i 10 år. 

Efter hans återkomst till Sverige har jag träffat honom några gånger och varje gång har jag, liksom flera andra, imponerats av hans ödmjukhet och hans varma personlighet som han behöll hela livet.

VILA  I FRID BÖRJE VI GLÖMMER DIG ALDRIG🏒❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar