söndag 8 augusti 2021

HÄSTSPORT

 Nog för att jag är en sportfåne, men att jag skulle bli sittande och titta på hästhoppning trodde jag aldrig. Jag var till och med nervös inför sista omhoppningen, det var ett av de mest dramatiska ögonblicken i hela OS. Fredricsson och hans kollegor hade guldet i en liten ask, men rev sista hindret och var tvingade till omhoppning mot USA. Alla red snabbt och felfritt nu hängde allt på Fredricsson, och som han levererade, det var kanske hans livs race när det behövdes som mest. Alla tre deltagarna hade endast två rivningar under hela OS och ett mer välförtjänt guld finns inte.

Det kommer att bli mycket huvudbry för de som skall nominera bragdguld vinnaren. Det är alltid svårt att jämföra prestationer i olika idrotter. Vad är en bragd? Ståhl och Duplantis infriade ett blytungt favoritskap, seglare och diskus Pettersson tog oväntade silver medaljer. Om fotbollsdamerna hade skjutit in straffen hade de nog vunnit. Hästhoppning är svårbedömt i och med att det är ett djur inblandat. Min favorit är Sjöström, att överhuvudtaget komma tillbaka efter armbågsskadan och gå till final i alla grenar och krydda det med ett silver, det är en bragd. 👍🏊🏽‍♀️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar