onsdag 13 februari 2019

VAR DET SHL ?

Jag bänkade mig för att se en tät och intensiv match mellan Malmö och FBK. Varje match är viktig för tillfället, det gäller att skaffa sig en bra position i tabellen inför slutspelet. Efter några minuter hade FBK en 2-0 ledning och Malmö såg ut som om de hade glömt att det var match. En idiotisk huvudtackling av FBK:s Ottosson gör att Malmö kommer in i matchen reducerar till 1-2. Inför andra perioden förväntar sig alla att det blir ett nytt Malmö som tar tag i matchen.

Tyvärr för hemmapubliken uppträder Malmö lika lojt och oinspirerat, så helt plötsligt står det 1-5 till FBK som inte har behövt anstränga sig. Nu är väl matchen slut? FBK spelarna börjar spela paralellpass i egen och uppträder nonchalant, så inför sista är det 3-5. Smakstart för FBK 3-6 nu stänger väl värmlänningarna matchen? De som normalt inte kan passa och dribbla ger sig på svåra saker och försvarstänk existerar inte. Malmö är inte sena att utnyttja situationen. Tre minuter kvar 5-6 och paniken sprider sig i bortalaget. FBK kommer undan med blotta förskräckelsen.

Det här såg mer ut som en junior match där ansvar och disciplin lyste med sin frånvaro. Alla spelade efter eget huvud och brydde sig inte om konsekvenserna. Det är för många spelare som har för höga tankar om sig själva och försöker spela som om de var stjärnor. Om jag reser mig upp och slår huvudet i taket tre gånger gör jag normalt inte om det. Den enkla filosofin verkade  inte existera i den här matchen. Det är dags att höja kravbilden i de elementära spelmomenten.
😞🤣🏒


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar