fredag 3 februari 2017

SKID VM

Jag är en stor beundrare av skidåkare och längtar till skid VM. Det intressanta just nu är vilka svenska deltagare som får den efterlängtade biljetten. Precis som i alla laguttagningar finns det många givna, det är de sista platserna som det spekuleras om.

Det är alltid lätt att ta ut åkare med gamla meriter och blunda för årets prestationer. Man kan hoppas att de hittar tillbaka till gammal klass. Haag och hennes partner Jönsson är två stycken som hänger löst med all rätt. Man börjar bli trött på alla bortförklaringar, ryggproblem, sjuk, hittade inte rätt spår, började tänka, formen kommer, fel ryggar osv.

Vad jag kan minnas har väl ingen av de gjort någon bra prestation de sista åren. Den där 10-15:e placeringen kan vi vara utan, för bättre blir det inte. Det måste vara bättre att ge yngre förmågor en möjlighet att skaffa sig erfarenhet, för det är de som är framtiden. Framförallt på damsidan finns det junior och U23 världsmästare som redan är bättre än Haag.

Jag tycker båda skall stanna hemma och ägna sig åt att fortsätta jobba med sitt varumärke, det verkar vara det som tar den största tiden. Grip är en suverän ledare och kan naturligtvis det här mycket bättre än mig. Han är nära åkarna och känner de utan och innan och kommer att göra det som är bäst för laget. Jag ville bara komma med lite tips och vad spännande det skulle vara att få se de här unga talangerna, jag tror övriga skidintresserade ute i stugorna håller med mig.

KROSSA NORGE !!

KVARTSFINAL BANDY VM
Ryssland- Vitryssland 17-0
Sverige-Tyskland 34-6
Finland-USA 15-1

Det har inte varit någon publiktillströmning i Sandviken och många tycker att det är märkligt.
Idrott skall vara spännande, det här är parodi och ingen bra PR för bandyn. Det är nog ingen som vill arrangera bandy VM om inte upplägget ändras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar