måndag 2 maj 2022

FESTEN AVBRUTEN

 Det var upplagt för fest, hela Jönköping var inställda på en gala föreställning där SHL platsen skulle firas natten lång. HV71 har levt med favoritskapet hela säsongen och klarat det på ett utmärkt sätt. Hemmaplan, full hall,fanns ingenting som pekade på att Löven skulle kunna rubba maskinen HV71.

Efter ett turligt första mål för Löven började en viss osäkerhet spridas bland HV spelarna, än värre blev det efter 0-2. Resten av matchen blev ett antiklimax för HV71, man kan naturligtvis säga att det spelar ingen roll om man förlorar med ett eller tio mål. Jag är övertygad om att en sådan här förlust inför sina egna fans sätter spår i själen.

Jag trodde inte Löven var kapabla ett spela en match utan en massa onödiga individuella misstag, men jag blev överbevisad. Den här matchen stärker naturligtvis Löven inför fortsättningen. Jag har satt frågetecken för backarna i HV71 och det besannades i gårdagens match. Det finns några säkerhets risker i de bakre leden.

Interessant fortsättning, får Löven hybris? kan HV 71 glömma? 🥅😀

Jag rekommenderar artikeln av Leifby i dagens Aftonbladet, mycket tänkvärd👊🏻

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar